כל בעל עסק יודע שהסוד למתודולוגיית עבודה מוקפדת טמון ברובו במערכות הניהול המתקדמות המאפשרות לעסק להתנהל בצורה הרבה יותר נוחה. אם עד לפני כמה שנים פתחנו עוד ועוד טבלאות אקסל, ניהלנו קלסרים עבי קרס ובהם מידע על לקוחות, כיום הכל נמצא במקום אחד – CRM ,מערכת לניהול קשרי לקוחות דרכה ניהול לקוחות מעולם לא היה פשוט יותר.
ההיצע בשוק של מערכות CRM נמצא בשיאו. חברות גדולות כמו מייקרוסופט, לצד חברות פיתוח ישראליות מפתחות מערכות שונות, כאשר כל אחת מהן מציעה את הדבר הבא לייעול הזמן והניהול בעסק. אין ספק שמערכות אלה הן כמו אוויר לנשימה, כאשר מתרגלים אליהן פשוט נשאבים פנימה ומגלים עוד ועוד יתרונות. אולם, כיצד נוכל לבחור את המערכת מתאימה ביותר לעסק שלנו, כזאת שתוכל להכיל את המידע הארגוני במהירות שיא, תתממשק עם המערכות המתאימות לנו ואם אפשר שתהיה סופר ידידותית לשימוש?
מהי מערכת CRM?
אז לפני שנצלול לעקרונות לבחירת מערכת CRM נסביר שהמערכת מאפשרת לארגונים ליהנות ממגוון יתרונות לייעול תהליכים ארגוניים כדוגמת הוצאת הצעות מחיר, ניהול משימות ומעקב אחריהן, טיפול וניהול לידים נכנסים, שליחת דיוורים ללקוחות, טיפול בגבייה והרשימה עוד ארוכה. אין ספק שכיום כל ארגון זקוק למערכת שכזאת, ואפילו עסקים קטנים עם עובד אחד. מלבד כל היופי הזה, מערכות CRM מתממשקות עם מערכות נוספות כמו מערכות לדיווח שעות, טלפוניה ועוד.
מוצר מדף או מערכת בהתאמה אישית
כיום קיימים בשוק שני סוגי מערכות CRM; מערכות שהן מוצר מדף, כלומר מערכת בסיסית אחידה ובה ניתן לבצע שינויים קלים ומערכת Customizedמותאמות אישית לכל לקוח על פי הצריכים שלו. מה ההבדל ביניהן? היכולות, הפונקציונאליות והדבר הכי חשוב הוא הדינאמיות. כיום עסק שלא יודע להתגמש ולהשתרג בהתאם לשוק לא ישרוד נ ק ו ד ה ! אם כל שנה הוא יאלץ לבצע שינוי במערכת או להתפשר על פונקציונאלית כזאת או אחרת הוא יבזבז הרבה כסף וזמן שיבואו לידי ביטוי באיבוד תהליכי עבודה וזיכרון ארגוני מעורער. מערכת שניתנת להתאמה אישית, תאפשר לשנות ולשדרג כראות עיניו בלי לעצור את התהליך הארגוני הפעיל.
דבר נוסף הוא בחירת מערכת שבבסיסה עונה על 85-90 אחוז מהצרכים ומפה ניתן לבצע התאמות במהירות שיא על פי הדרישה.
גמישות עיצובית ותכנונית
אין זה סוד שהעידן הטכנולוגי מאופיין במערכות המספקות גמישות, לצד חוויית משתמש גבוהה, אך לא כל מה שנוח לאחד יהיה נוח לשני, ולכן העצה הטובה ביותר היא להתנסות על המערכת שנראית לכם ולבדוק את הגמישות התכנונית שלה. כמו כן, מומלץ לרכוש מערכת המאוחסנת על ענן, כך תוכלו לגשת אליה מכל מקום.
חיפוש מהיר ואפשרות לאזור אישי
על פי נתונים, השימש הנפוץ במערכת CRM הוא שורת החיפוש דרכה ניתן לחפש לקוחות, מיילים קודמים, הצעות מחיר ופרטים נוספים במהירות. זוהי הסיבה שכדאי להתמקד במהירות החיפוש של המערכת והאופציות לבצע חיפוש מפולח עם אפשרות סינון מגוונות. כך למשל אם תרצו לחפש לידים לפי לקוחות שלא ענו, או התעניינו, משימות של עובד מסוים וכו', תוכלו לבצע זאת בקלות. כמו כן, בדקו האם יש אפשרות לאזור אישי, כלומר לאפשר ללקוח להיכנס על ידי שם וסיסמא ולראות את התקדמות ההזמנה שלו או כל פרט אחר שנחוץ לו לדעת כדי לחסוך בזמן פנייה לשירות.
הסתכלות לטווח הארוך ולא רק המיידי
מערכת CRM רוכשים פעם אחת בכמה שנים. לעיתים אנו חושבים כאן ועכשיו ובוחרים מערכת שמתאימה לצרכים המיידיים, אך חשוב לקחת בחשבון גם את התפתחות העסק למשל הוספת שירותים או מוצרים נוספים, אולי בניית אתר אונליין וכו'. בכל מקרה, רכשו מערכת הגמישה לשינויים, כיוון שמאוד קשה לצאת מאזור הנוחות שלנו.
מערכת שמאגדת בתוכה את כל הפונקציות הדרושות
דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא בחירת מערכת לניהול קשרי לקוחות CRM שמאגדת בתוכה את כל הפונקציות הדרושות. כיום עסקים רבים מתבלבלים בין מערכת לניהול משימות או מערכת לניהול לידים – אלה מערכות שאומנם ייעודיות לתחום מסוים, אך הן לא נותנות מענה מוחלט לצרכי לקוח ואז תמיד משהו מתפספס. חשוב צריך לעבוד עם מערכת אמיתית שיודעת לאגד את כלל הנתונים וזוהי מערכת CRM.
אין לך מערכת CRM? השאר פרטים ונציג יחזור אליך להתאמת המערכת המדויקת לעסק שלך >>>